איכות השינה בגיל השלישי

זמן השינה הוא פרק זמן חיוני וחשוב לתפקוד התקין של הגוף והמוח. בכל גיל חייב האדם לישון, לנוח ולתת לגוף ולמוח זמן מנוחה ומרגוע. אלא שבגיל השלישי, החשיבות של שינה טובה ואיכותית היא בעלת ערך עליון. זמן שינה של 7-8 שעות ביממה, מאפשר תפקוד תקין פיזי ונפשי במהלך יום.
הרגלי השינה ואיכותה משתנים ברבות השנים, אדם שבצעירותו היה נרדם בשעות מאוחרות, מסתפק בשינה קצרה של 6 שעות ביום בזקנה ככל הנראה ירדם בשעות מוקדמות יותר ויזדקק לשעות שינה ומנוחה רבות יותר. מומלץ לנצל את זמן השינה בצורה מיטבית, לדאוג לכל תנאי השינה ההכרחיים, בהתאם לגיל האדם.

טיפים לשינה איכותית ונוחה בגיל השלישי

המזרן –  חובה להקפיד על שימוש במזרן איכותי, מותאם לגיל המטופל, מזרון אורטופדי, במידת קושי מתאימה .

להקשיב לנפש-  לכל אדם שעון פנימי שונה, אין שעה אידיאלית בה אנשים מבוגרים צריכים ללכת לישון, מומלץ להקשיב ( עם גבולות כמובן) לשעון הפנימי וללכת לישון כאשר מרגישים עייפות.

לכבות את האור-  נוכחות של אור בחדר מפריעה לתהליך ההרדמות ופוגעת באיכות השינה, בנוסף חדר מואר גורם לאדם לחשוב כי איננו עייף ולשבש את שעון השינה הפנימי.

מצעים נוחים ונעימים-  חשוב מאוד להקפיד שהמצעים עליהם האדם ישן יהיו איכותיים, נעימים, נוחים ומותאמים לעונה. סדיני פלאנל חמים פחות יתאימו לחורף וסדיני סאטן או כותנה יתאימו לכל עונות השינה. יש להחליף מצעים באופן קבוע אחת לשבוע לפחות ולהמנע מאכילה במיטה .

שינה על מיטה סיעודית – המיטה עליה ישן האדם צריכה להתאים לרמת התפקוד שלו,  אם האדם הישן הינו סיעודי, חובה שהשינה שלו תתבצע על גבי מיטה סיעודית עם מזרן איכותי וגמיש. או לחילופין שתהיה צמודה אליו מטפלת סיעודית שתדאג לרווחתו.

המנעות צריכת קפאין –  מומלץ שלא לצרוך קפאין לפני השינה, מבוגרים רבים רגילים לשתות קפה או לעשן סיגריה לפני השינה, חשוב לדעת כי הקפאין מעורר ומפריע לתהליך ההרדמות.

אכילה קלה- מומלץ שלא לאכול ארוחות כבדות עם בשר בקר וכמויות של פחמימות סמוך לשעת השינה.

טמפרטורה  בחדר השינה – יש לוודא כי הטמפרטורה בחדר השינה נוחה ומתאימה לעונה.מומלץ להניח את שלט המזגן במקום נגיש לאדם המבוגר או לחילופין לדאוג למטפל שיבצע עבודה זו עבור האדם המבוגר.

סדר יום קבוע- סדר יום קבוע הכולל פעילות ספורטיבית קבועה , פעילויות וארוחות בשעות מסודרות. מאפשר לשעון הביולוגי להתכוננן בכל יום מחדש ולאפשר לאדם המבוגר שינה איכותית ונוחה.

להשקיט את המחשבות – רבות מחשבות בלב האדם המבוגר. יחד עם הגיל, גדלות המחשבות והדאגות, במקרים רבים, השינה של האדם המבוגר איננה איכותית, "שינה קלה" ואף לא קיימת בשל מחשבות ודאגות מהם סובל האדם המבוגר.
מומלץ להעזר במטפלת, אחות בית או מטפלת סיעודית על מנת שתלווה את האדם המבוגר במהלך שעות היום, תדאג לו לצרכיו הפיזים ותאפשר לו שקט נפשי, בטחון וכמובן שינה איכותית וטובה

שתהיה לכם שינה קלה, נוחה ונעימה.

 

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

אולי יעניין אתכם גם..

תרופות סבתא

טיפים אחרונים:

תרופת סבתא לשיעול

תרופות סבתא לשיעול

שיעול מציק וטורדני באמצע החיים, אתם כבר אחרי האנטיביוטיקה והשיעול עדיין מסרב לעזוב איך מתמודדים? לפנייכם מגון תרופות סבתא לשיעול בצל ודבש – לשום ולבצל

דילוג לתוכן